دریافت سند مالکیت برای ویلای شمال

اگر اقدام به خرید ویلا در نوشهر و یا خرید ویلا در چمستان و سایر شهرهای مجاور کرده اید که فاقد سند مالکیت است و قصد دارید برای آن سند تهیه کنید اما نمی دانید باید از کجا شروع کنید و چه اقداماتی لازم است تا انجام دهید، از شما دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

 

در مرحله ی نخست برای دریافت سند، مالک اقدام به تکمیل فرم درخواست پذیرش اولیه و شماره ورود به سامانه از سایت ثبت اسناد کرده و درخواست خود را در این سایت ثبت می نماید و پرینت این درخواست را به همراه نقشه UTM ملک مورد نظر، کپی سند مالکیت، کپی شناسنامه، کپی کارت ملی و تهیه فیش به مبلغ 50 هزار تومان از بانک ملی می کند. سپس این مدارک از طریق اداره ی پست به اداره ی ثبت اسناد و املاک ارسال می شوند و کد رهگیری از پست دریافت خواهید کرد. این کد رهگیری را باید در سامانه ثبت اسناد، ثبت نمایید. پس از ثبت کد رهگیری ثبت تقاضای شما پایان می یابد و برای شما شماره پرونده صادر می شود.

 

مسئول ثبت اسناد اقدام به بررسی مدارک می کند و در صورت تکمیل بودن مدارک، زمان بازدید و معاینه ی محلی تعیین می شود و از طریق پیامک به اطلاع متقاضی می رسد و در صورت نقض مدرک پیام نقض مدرک از طریق پیامک به اطلاع متقاضی می رسد.
مدارک به بایگانی ارسال می شود و اطمینان حاصل می شود که این ویلا قبلا ثبت نشده باشد و اقدام به تشکیل پرونده برای آن می کنند.
یک نماینده و نقشه بردار برای رسیدگی به پرونده در زمان تعیین شده به محل ویلا مراجعت می نمایند و اقدام به بررسی ویلا می کنند.
چنانچه ویلا بدون مشکل باشد نقشه بردار کروکی محل را رسم می نماید و مشخصات ویلا و ابعاد و مساحت آن را به دقت ثبت می کند.
نتایج مشاهدات نماینده و نقشه بردار در غالب ” صورت جلسه ی معاینه محلی و احراز تصرف مالکانه ” تنظیم می گردد. در کنار این صورت جلسه ” اظهارنامه ثبت ملک ” که شامل مشخصات مالک یا مالکین است تدوین می شود.
اظهارنامه توسط نماینده تکمیل می شود و نقشه بردار قیمت نهایی ویلا را بر اساس قیمت منطقه تعیین می کند، سپس این فرم توسط نماینده و مالک امضا شده و در اختیار رئیس اداره ثبت قرار می گیرد.

 

مدارک توسط رئیس اداره ثبت بررسی می شود و چنانچه مغایرتی نداشته باشد، اظهارنامه را امضا کرده و آن را در”دفتر ثبت اظهارنامه” ثبت می کند.
اظهارنامه در دفتر اندیکاتور هم ثبت می شود و حقوق دولتی متعلقه به آن تعیین می شود.
متقاضی باید اقدام به پرداخت مبلغ تعیین شده در بانک نماید و رسید را در اختیار حسابداری اداره ی ثبت قرار دهد.
متصدی بایگانی پرونده را در دفتر آمار ثبت می کند و پرونده در ردیف پرونده های نیازمند تخصیص آگهی نوبت قرار می گیرد و زمان مراجعه نهایی به متقاضی اعلام می شود.

 

زمان مورد نیاز برای طی این پروسه غیر قابل پیش بینی است و بستگی به میزان تقاضا در آن واحد ثبتی دارد. هر چند ویلایی که بدون سند مالکیت خریداری می کنید از ویلای با سند مالکیت ارزان تر است اما دریافت سند مالکیت برای ویلا با دشواری هایی همراه است. بنابراین خرید ویلای شمال با سند مالکیت کار بی دردسرتری است و شما را از این فرآیندهای اداری دور می کند.

درباره ما

با سلام خدمت مشتریان و کاربران عزیز
با توجه به عدم وجود سایت تخصصی در زمینه خرید و فروش و اجاره ویلا، آپارتمان، زمین و ... در شمال کشور، تیم تخصصی "ویلای من" به این نتیجه رسیدند که این خلاً را با یک وب سایت کامل پوشش دهند.

پشتیبانی
  • ایمیل:info[at]myvilla.ir
  • تلفن همراه:09357410500‬‏ آقای فرهمند

مقایسه